Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

 

GENERELLE OPLYSNINGER

Livingly ApS

Anpartsselskab
CVr Nr. 31497426
Middelfartvej 234, 5464 Brenderup Fyn
E-mail: info@livingly.dk
+45 63 40 00 34
Etableret 2008

 

BETALING

På www.livingly-design.dk kan der betales med:
Dankort (Gebyr: DKK 0,-)

Visa (Gebyr: DKK 0,-)

Visa Electron (Gebyr: DKK 0,-)

VPay (Gebyr: DKK 0,-)

MasterCard (Gebyr: DKK 0,-)

Maestro (Gebyr: DKK 0,-)

JBC (Gebyr: DKK 0,-)

American Express (Gebyr: DKK 0,-)
Bankoverførsel (Gebyr: DKK 0,-) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.livingly-design.dk.
Beløbet hæves først på dit betalingskort, når varerne sendes fra www.livingly-design.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Vælger du at betale med bankoverførsel, sender vi varen, så snart vi registrerer pengene på vores konto.

 

LEVERING

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

  • Forsendelsen til nærmeste GLS pakkeshop/posthus koster fra 
    • 39,50 kr. fra 0-1 kg volumenvægt
    • 46,25 kr. for 1-5 kg
    • 57,50 kr. for 5-10 kg 
    • Levering til døren kan bestilles fra 70 kr. med GLS eller fra 72,50 kr. med Postnord
  • Samlet køb over 499 kr. leveres fragtfrit

 

Levering sker med GLS eller Postnord. Leveres til en virksomhedsadresse kan der også leveres med erhvervsfragt, fragtselskab kan variere her.

 

Leveringstiden er almindeligvis 3-4 hverdage, hvis varen er på lager. Hvis varen ikke er på lager, fremgår det estimerede leveringstidspunkt af varevisningen.

Vi leverer til Danmark.

For at modtage en vare fra os, lægges varen i indkøbskurven, hvorefter man går til bestilling, her indtastes navn og adresse, og der betales ved tjek-ud. 
Ved køb af gavekort hos www.livingly-design.dk modtager du en kode, som indtastes ved dit næste køb.

 

HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (FORTRYDELSESRET)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.livingly-design.dk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved skriftlig henvendelse til info@livingly.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Linket finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Benyt Livinglys returportal til at bestille returfragt. ( https://retur.pakkelabels.dk/livingly )

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 49,- DKK, jvf. alm. dansk porto, ved tilbagelevering af ét produkt.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen altid sendes retur til Livingly via returportalen https://retur.pakkelabels.dk/livingly 


Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på Livinglys adresse mod forudgående aftale:

Livingly ApS
Middelfartvej 234
5464 Brenderup Fyn


Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

På vores returportalhttps://retur.pakkelabels.dk/livingly ) vil du finde vores returformular, som skal medsendes i udfyldt stand. Ekspeditionen går herved hurtigere.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (REKLAMATIONSRET) 
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.livingly-design.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger, når de er booket gennem Livinglys returportal ( https://retur.pakkelabels.dk/livingly )

Varen sendes via Livinglys returportal til:

Livingly ApS
Middelfartvej 234
5464 Brenderup Fyn

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Udfyld returformularen på https://retur.pakkelabels.dk/livingly hvor du også booker returforsendelse.
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)

For at du kan indgå aftale med os på www.livingly-design.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Livingly ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og den webshop-ansvarlige for Livingly ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.livingly-design.dk er direktør Kent Sejdelin.

Betaling med Dankort foregår i et separat krypteret betalingsvindue, som sørger for en sikker behandling af data mellem www.livingly-design.dk og Nets. Betalingsgateway'en er certificeret og godkendt af Nets.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.livingly-design.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Livingly ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Livingly ApS via e-mail info@livingly.dk.

 

 

DIVERSE

 

FORBEHOLD FOR BILLEDGENGIVELSE
Da computerskærme kan være indstillet forskelligt og variere i størrelse, kan farvegengivelser derfor variere meget. Livingly ApS kan ikke garantere, at de farver, du ser på din skærm afspejler den præcise farve, varen har. Livingly ApS forsøger dog at beskrive varen bedst muligt. Du er altid velkommen til at kontakte os for yderligere information om varer.

 

GAVEKORT

Gavekort og/eller tilgodebeviser gælder i 2 år og kan ikke ombyttes til kontanter.

 

FORBEHOLD FOR TRYKFEJL OG UDSOLGTE VARER
Livingly tager forbehold for prisfejl og trykfejl. Er en vare, du har bestilt, udsolgt, vil vi hurtigst muligt kontakte dig og din betaling vil naturligvis blive annulleret.

 

KLAGEGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til
Kent Sejdelin, e-mail: kent@livingly.dk, tlf. +45 63 40 00 34

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerrådet
Fiolstræde 17,  Postboks 2188, 1017 Kbh. K 
Telefon 77 41 77 41
www.forbrug.dk



Fortrydelsesformular og returlabel findes her