Handelsbetingelser - Gældende for private
November 2021
GENERELLE OPLYSNINGER
Livingly ApS
Anpartsselskab
CVR Nr. 31497426
Engvej 21, 5464 Brenderup, Danmark
E-mail: info@livingly.dk
Telefon: +45 63 40 00 34
Etableret 2008
Webshopnavn: livingly.dk, livingly-design.dk og livingly-design.com
BETALING
På livingly-design.dk og livingly-design.com kan der betales med:
• Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og MobilePay. (Gebyr for kortbetaling: DKK 0,-)
• Bankoverførsel (Gebyr: DKK 0,-) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Der tages ikke gebyr ved betaling på livingly-design.dk og livingly-design.com.
Beløbet hæves først på dit betalingskort, når varerne sendes fra livingly-design.dk. og livingly-design.com. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Vælger du at betale med bankoverførsel, sender vi varen, så snart vi registrerer pengene på vores konto.
LEVERING
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:
Danmark:
• Forsendelsen til nærmeste GLS pakkeshop koster fra 38 kr.
• Levering til døren kan bestilles fra 73 kr.
• Samlet køb over 499 kr. leveres fragtfrit til Pakkeshop (kun i Danmark)
Levering sker med GLS eller Postnord. Leveres til en virksomhedsadresse kan der også leveres med erhvervsfragt, fragtselskab kan variere.
Leveringstiden er almindeligvis 3-4 hverdage, hvis varen er på lager. Hvis varen ikke er på lager, fremgår det estimerede leveringstidspunkt af varevisningen.
Udland:
Ved øvrige lande, der kan leveres til, vil fragtestimat fremgå af bestillingssiden, før betaling.
For at modtage en vare fra os, lægges varen i indkøbskurven, hvorefter man går til bestilling, her indtastes navn og adresse, og der betales ved tjek-ud. Ved køb af gavekort hos livingly-design.dk. og livingly-design.com modtager du en kode, som indtastes ved dit næste køb. Du kan bruge samme kode flere gange, hvis du ikke køber for hele beløbet på én gang.
HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (FORTRYDELSESRET)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.livingly-design.dk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
1. har modtaget din vare
2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved skriftlig henvendelse til info@livingly.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Linket finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Benyt Livinglys returportal til at bestille returfragt: https://return.shipmondo.com/livingly
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 49,- DKK, jvf. alm. dansk porto, ved tilbagelevering af ét produkt.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
• Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
• Gavekort
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, fratrukket leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes via Livinglys returportal
https://return.shipmondo.com/livingly
til:
Livingly ApS
Engvej 21
5464 Brenderup, Danmark
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på Livinglys adresse mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Vedlæg:
• kopi af ordrebekræftelsen
• returformular
På vores returportal ( https://return.shipmondo.com/livingly ) vil du finde vores returformular, som skal medsendes i udfyldt stand. Ekspeditionen går herved hurtigere.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (REKLAMATIONSRET)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på livingly-design.dk og livingly-design.com har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger, når de er booket gennem Livinglys returportal ( https://return.shipmondo.com/livingly )
Varen sendes via Livinglys returportal
https://return.shipmondo.com/livingly
til:
Livingly ApS
Engvej 21
5464 Brenderup, Danmark
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Udfyld returformularen på https://return.shipmondo.com/livingly hvor du også booker returforsendelse. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
UAFHENTEDE PAKKER
Sender fragtfirmaet din pakke retur til Livingly fra pakkeshop, posthus eller lign., fordi du ikke har afhentet pakken, tilbagebetaler Livingly varens pris til dig - fratrukket Livinglys udgifter til fragt - både frem og tilbage.
PERSONDATAPOLITIK
For at du kan indgå aftale med os på livingly-design.dk og livingly-design.com, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig i forbindelse med betaling og fragthåndtering.
Tilmelding til nyhedsbrev tilvælges særskilt.
Personoplysningerne registreres hos Livingly ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og den webshop-ansvarlige for Livingly ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på livingly-design.dk og livingly-design.com er direktør Kent Sejdelin.
Betaling med Dankort foregår i et separat krypteret betalingsvindue, som sørger for en sikker behandling af data mellem livingly-design.dk, livingly-design.com og Nets. Betalingsgateway'en er certificeret og godkendt af Nets.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til livingly-design.dk og livingly-design.com videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Livingly ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Livingly ApS via e-mail info@livingly.dk.
DIVERSE
FORBEHOLD FOR BILLEDGENGIVELSE
Da computerskærme kan være indstillet forskelligt og variere i størrelse, kan farvegengivelser derfor variere meget. Livingly ApS kan ikke garantere, at de farver, du ser på din skærm afspejler den præcise farve, varen har. Livingly ApS forsøger dog at beskrive varen bedst muligt. Du er altid velkommen til at kontakte os for yderligere information om varer.
GAVEKORT
Gavekort og/eller tilgodebeviser gælder i 2 år og kan ikke ombyttes til kontanter.
FORBEHOLD FOR TRYKFEJL OG UDSOLGTE VARER
Livingly tager forbehold for prisfejl og trykfejl. Er en vare, du har bestilt, udsolgt, vil vi hurtigst muligt kontakte dig og din betaling vil naturligvis blive annulleret.
KLAGEGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til
Kent Sejdelin, e-mail: kent@livingly.dk, tlf. +45 63 40 00 34
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerrådet
Ryesgade 3 A, 2. th.
2200 København N
Telefon 77 41 77 41
www.forbrug.dk
Fortrydelsesformular og returlabel findes her: https://return.shipmondo.com/livingly
Download pdf med fortrydelsesformular her